Hack the Lab

18.-19.11.2023

Hack the Lab on pienimuotoinen hackathon tapahtuma, jota voisi kenties luonnehtia enemmän työpajana. Tapahtuma kesti lauantaista sunnuntaihin eli noin 48 tuntia.

Tapahtumassa ideoitiin ja luotiin yhdessä ratkaisuja tilojen mahdollisiin ongelmiin. Ongelmat saattoivat olla yksinkertaisia tilojen puutteita, mutta yllätykseksi suurempia ongelmia ei osallistujien mielestä näyttänyt nousevan esille.

Ongelmia ratkottiin Arduino ja ESP32 kehitysalustoja hyödyntäen. Osallistujat saivat käyttöönsä kaikki kehitysalustat, sensorit ja työkalut, joilla toteuttaa projektinsa.

Sivuohjelmana pelattiin Sarvikuono cup v2 nimistä turnajaista, missä yhdistyksen pelikirjastosta valitaan satunnaisesti yksi peli missä kisaillaan. Satunnaisesti valittu peli mahdollistaa sen, että pelaaminen on tasa-arvoista kaikkia osallistujia kohtaan, kun harjoittelu ei ole mahdollista ennen turnajaisia, vaan kaikki pelaajat ovat yhtä "huonoja".

Turnajaisen voitti yhdistyksen uusimpiin jäseniin lukeutuva henkilö, jonka Discord lempinimi kaiverretaan kiertävän pokaalin pohjaan. Tätä kiertopalkintoa voi tulla ihastelemaan yhdistyksen tiloihin ja se on myös nähtävissä mahdollisesti hankkeen sosiaalisen median kanavilla! :) Kannattaa siis käydä vilkaisemassa ja hankkimassa oma nimi pokaaliin!

Yksi valmiiksi saatu projekti toimii yhdistyksen vessassa... en paljasta tässä, minkälainen projekti oli kyseessä joten tulethan käymään avoimissa ovissa tutustumassa ja käymään ottamassa selvää, mitä on rakenneltu tapahtuman aikana ;)

Tämä oli tämän vuoden viimeinen tapahtuma ja alamme suunnittelemaan seuraavan vuoden tapahtumia. Olemme melko varmoja, että tammi-helmikuussa on tiedossa jälleen verkkopelitapahtuma, minne voi osallistua matalalla kynnyksellä!

Antoisaa joulun odotusta kaikille hanketta seuraaville ja nähdään meidän kanavilla tai Hacklab Mikkelin tiloissa! :)

~Juuso K~